Krovinių gabenimas tarptautiniais maršrutais įžvalgos
Krovinių gabenimas tarptautiniais maršrutais įžvalgos
Valstybinės kelių transporto inspekcijos transporto veiklos kontrolės jgaliojimus nustato Vyriausybė ir šios inspekcijos nuostatai, juos tvirtina Susisiekimo ministerija.
Automobilių kelių eismo, rekonstrukcijos ir priežiūros klausimus reglamentuoja Valstybinė automobilių kelių direkcija, kuri yra Susisiekimo ministerijos reguliavimo sferoje ir kuruojama vieno iš viceministrų.
Valstybinė automobilių kelių direkcija plėtoja kelių tinklą ir infrastruktūrą, sprendžia kelių transporto saugos ir poveikio aplinkai problemas. Didžiausias projektas tai VIA BALTICA kelio, kuris eis per tris Baltijos valstybes ir Lenkiją tiesimas.
Licencijas (leidimus) verstis keleivių vežimu bei krovinių gabenimu tarptautiniais maršrutais išduoda Valstybinė kelių transporto inspekcija, o licencijas verstis keleivių vežimu vietinio susisiekimo maršrutais ir lengvaisiais automobiliais (taksi) — savivaldos institucijos Vyriausybės nustatyta tvarka.
Krovinius Lietuvos Respublikos teritorijoje, taip pat tarptautiniais maršrutais gabena privatus sektorius — individualios jmonės, akcinės bendrovės ir bendros Lietuvos ir užsienio šalių imonės. Daugelis iš jų yra Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos LINAVA narės. 1997 metų viduryje buvo 1 540 tokitj jmonių.
Gabenant krovinius tarptautiniais maršrutais būtina laikytis 1956 m. Ženevos konvencijos „Dėl krovinių tarptautinio vežiojimo sutarties” reikalavimų. Lietuvos Respublika prisijungusi prie CMR konvencijos ir jos protokolo nuo 1993 m. kovo mėn. 5 d.
Įpakavimo funkcijos gabenant krovinius
Išvengti didelio kiekio ir įvairių matmenų taros, kuri yra kliūtis mechanizuoti krovos darbus.
įpakavimo kaštai, kurie reikalingi taros medžiagoms pirkti ir jai pagaminti, privalo būti subalansuoti su gabenamo krovinio verte. Išeities tašku čia gali būti optimalus įpakavimo kaštų ir nuostoliams atlyginti reikalingų išlaidų dėl nekokybiškos taros santykis.
Forma, spalva ir užrašai ant pakuočių yra informacija pirkėjams, taip pat vežant ir parduodant prekes. Užrašai ir simboliai, kurie daromi ant pakuočių, yra tarptautiniu mastu standartizuojami. Kadangi pakuotę galima pavadinti gamintojo vizitine kortele, ji turi atitikti taip pat estetinius reikalavimus, kurie atlieka reklamos vaidmenį.
Didėjant produkcijos pakuočių gamybos apimčiai, didėja ir atliekų dalis, tų pakuočių, kurios nebetinka naudoti pakartotinai. Ši aplinkos užterštumo problema yra aktuali visoms valstybėms. Pakuočių (taros) atliekų problema sprendžiama dviem kryptimis:
- pakuotės naudojamos pakartotinai;
- pakuotės perdirbamos antrines žaliavas.
info: https://lt.wikipedia.org/wiki/Tarptautinis_Europos_keli%C5%B3_tinklas ir straipsnis kuriuo naudotasi info: Automobilių transporto tarifai